top of page

                                           HOTELS

During all the trips around the world with the show company that I part of , hotels has been 'home' to me, even for a very short time. In this room I make live my emotions, because everything give me a sense of intimacy and belonging, but as well as it have been 'home' I can leave them in a moment and without nostalgia.

In those places I create fictional  stories that talk about me, about my lonliness moment and about my past.

The big empathy that I have with the girls that travel with me and that became the subjects of my photographies, put their mood in tune with mine and often their sensibility has a bit of sadness.

Under the veil there is my past, my past lonliness and frustration, my irritation at the sense of inadequacy, my inner prison.

The shots underwater (d.d.hotel Tainan) they represents my mental block, the impossibility of freeing myself from prejudices, from what was my education and my adolescence.

Durante i frequenti viaggi intorno al mondo con la compagnia di spettacolo di cui faccio parte, mi sono ritrovata a considerare gli alberghi dove alloggiamo 'casa'. In queste stanze, in cui ho vissuto anche solo per una notte, libero le mie emozioni perché gli spazi che vi scopro, mi danno un senso di intimità e appartenenza, ma così come sono diventati 'casa' in un istante li lascio andare senza nostalgia.

In questi luoghi creo storie di fantasia, che in realtà parlano di me, dei miei momenti di solitudine, del mio passato.

La forte empatia che si crea con le ragazze che viaggiano con me e che spesso diventano i soggetti delle fotografie, fa emergere il loro stato d'animo, entrando in sintonia con il mio,  la loro  sensibilità  spesso si manifesta con un velo di tristezza. Sollevato il velo emerge il mio trascorso, la mia passata solitudine e frustrazione, la mia irritazione per il senso di ineguatezza, la mia prigionia interiore.

Gli scatti in acqua (d.d.hotel Tainan) rappresentano il mio blocco mentale, l'impossibilità di liberarmi dai pregiudizi, da quello che è stata la mia educazione e la mia adolescenza.

Hongkong 2020

D.D Hotel

Tainan (TW) 2019

Acteon Hotel

Valencia (E) 2017

©deborahlorenzi-.jpg
©deborahlorenzi-7451.jpg

Sistiana Hotel

Portopiccolo (TS) 2018

Penta Hotel

Braunschweig (D) 2015

©deborahlorenzi--5.jpg
©deborahlorenzi--3.jpg
©deborahlorenzi--2.jpg
©deborahlorenzi--4.jpg

Rosenhof Hotel

Kitzbuhel (A) 2018

©deborahlorenzi-6728.jpg
©deborahlorenzi-6739.jpg

Plaza Las Matas Hotel

Las Rozas (E) 2018

©deborahlorenzi-.jpg

Beverly Plaza Hotel

Macao (MO) 2018

Metropol Hotel

Calais (F) 2018

Siam@Siam Hotel

Bangkok (T) 2018

LORENZI_HOTELS_014_edited.jpg

Grand Hotel La Sorrisa 

Sant'Antonio Abate (I) 2019

Penta Hotel

Braunschweig 2015

©deborahlorenzi--6.jpg

Steinmannwald Hotel

Bolzano (I) 2018

Hotel D'Albion

Parigi (F) 2018

There are times when my introspection becomes more pronounced and I observe the world with my eyes closed. Those times I'm often alone and that room becomes my refuge.

 

Ci sono volte in cui l'introspezione si fa più accentuata e osservo il mondo ad occhi chiusi. Quelle volte lì spesso sono sola e quella stanza diventa il mio rifugio.

Palazzo Leopoldo

Tuscany (I) 2021

Rosenhof Hotel

Kitzbuhel (A) 2016

©deborahlorenzi-6827.jpg
©deborahlorenzi-6671.jpg

Highbullen Hotel

North Devon (GB) 2019

D.D Hotel

Tainan (TW) 2019

Metropol Hotel

Calais (F) 2018

Sistiana Hotel

Portopiccolo (TS)  2018

bottom of page